About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Monday 23 June 2014

Hargai masa sendiri, hormati masa orang sekeliling..


Semakin bertambah hari, semakin bertambah gentar dan kegusaran hati meniti hari-hari mendatang..

Masa.. Sesuatu yang Allah bagi sama rata kepada semua, tapi berapa ramai yang dapat menggunakan masa sepenuhnya dengan sesuatu yang bermanfaat?? 

Bercerita tentang masa, ye, saya tau saya bukanlah seseorang yang sangat menepati masa, dan saya sendiri kadangkala sedang bekerja keras untuk menepati masa yang saya sendiri aturkan.. Tapi, saya agak pantang seseorang berjanji, namun, janji tinggal janji!! Get my point??

Let make things clear.. Contohnya, hari ni, ada seseorang berjanji nak jumpa pukul10 am, so kita pun dengan tergesa-gesanya bersiap, dan datang tepat-tepat pukul10, unfortunately orang yang berjanji tak nampak batang hidung pun??!! Tunggu punya tunggu, 20 minit kemudian dia baru datang, and say sorry sebab pegi tempat lain before that.. Okay, minggu pertama dimaafkan.. Next week, and weeks after pun kejadian yang sama berulangkali!! Oh my!!!! Geram betul!!!

Ye, SAYA PANTANG KALAU ORANG BERJANJI DENGAN MASA TAPI TAK TEPATI!! 

Tolong, saya student, saya banyak komitmen dengan pelajaran saya.. Saya takde masa nak tunggu orang, saya takde masa nak bertoleransi dengan orang yang tak pandai hormati masa saya!

TOLONG.. TOLONG.. TOLONG... KALAU PUN ANDA TAK HARGAI MASA ANDA, TOLONG HORMATI MASA ORANG LAIN.. 

Kalau diikutkan, saya pun bukanlah particular tentang masa ni, tapi kalau awak tak dapat datang awal, at least inform. So orang lain tak tertunggu2.. And saya pun takde la nak suruh orang sampai sharp on time, kalau setakat 3-5 minutes lambat, boleh lagi dimaafkan! Ini dah la datang 20 minit lambat, setiap minggu pulak tu?!! Awak, awak tau tak, 20 minit tu banyak keje boleh saya siapkan! 😭😭😭😭

Awak, moga awak akan menghormati masa-masa orang lain walaupun awak tak hargai masa awak. TQ!!

From birm, with love,
Sufiah

No comments:

Post a Comment