About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Friday 21 March 2014

Kifarah dosa!

Perbualan dengan ibu, menyedarkan betapa diri ini jauh sungguh berkelana..seorang diri, ye, seorang diri!!

Bila terjatuh, bangun sendiri..bila sedih, menangis sendiri..bila ada masalah, simpan sendiri..dan bila bermaksiat, juga sendiri-sendiri, tiada teguran...

Bukan nak kata saya tak ada kawan, saya ramai kawan (Alhamdulillah for that!!) dan saya memang mempunyai ramai sangat sahabat-sahabat yang memahami, yang nak dengar masalah, yang sanggup membantu, tapi at one point, saya rasa kawan-kawan takkan selamanya bersama.. Mereka juga ada hidup masing-masing, ada tanggungjawab sendiri, maka perlukah saya menyemakkan lagi kehidupan mereka dengan masalah dan dugaan saya yang sungguh enteng ini??

Dan bila berseorangan, mulalah syaitan dan jin yang ada disekitar menghasut.. Itulah gangguan yang sebenarnya...

Dan sesungguhnya diri ini semakin hanyut dan jauh dari Yang Maha Pencipta..

Yes, I admit.. externally memang saya patuh padaNya, but internally saya terasa jauh sungguh dariNya akibat dosa-dosa ini...

Pabila hatiku diserahkan sepenuhnya kepada dunia, jadi macam ni lah...

Bila diri diduga ni, barulah perasan, sebenarnya ini hanyalah kifarah daripada dosa-dosa yang menggunung..

Semakin meningkat dewasa ni (tua sebenarnya), diri semakin alpa..

Ye, memang sedar, orang yang tak waras je yang takkan sedar dosa yang dia buat.. Allahu Akhbar!!

Tapi diri ni, mungkin enak sungguh melayan dosa-dosa..

Betullah orang kata, maksiat itu memang sangat indah, sedap, enak dan bertambah lazat jika diulang berkali-kali tanpa penyesalan... Allahu rabbi!!

Pulanglah ke pangkal jalan.. everything in this world is temporary Op, remember that!!


*sambil menyiapkan abstrak, sambil berangan, sambil update blog, sambil menangis sorang-sorang again!!!*

From Birm, with Love,
Sufiah

No comments:

Post a Comment