About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Wednesday 26 March 2014

Dear me, buatlah sesuatu Lillahi taala...

Kita tahu mati tu dekat dengan kita...sangat dekat, tapi kita masih lagi khayal dengan kebahagian dunia...

Kita tahu, dunia ni sementara, tapi kita selalu nak kejar-kejar dunia sampai terlupa nak kejar akhirat yang abadi??

Kita tahu kita ni sebagai khalifah Allah, sebelum lahir ke dunia lagi kita dah janji, tapi apakah usaha kita sebagai khalifah?? Terlaksana atau tidak??



Seriously, saya sakit...saya penat...saya lelah kejar dunia...bila kejar-kejar selalu tak dapat...

At one point, memang saya seolah-olah give up, and sort of fed up dengan semua ni.. Kenapa saya perlu memaksa diri untuk something yang tak kekal lama ni??

This really happen to my PhD journey.. Penat, lelah dan sewaktu dengannya bila orang-orang atasan mula pressure kita...honestly memang saya sangat letih..

Apa yang membuatkan saya bekerja adalah kerana our bonding rules?? If I can't finish on time they will fine me... And you know what, benda ni membuatkan niat belajar dah bertukar, daripada niat kerana Allah, jadi niat kerana takut disaman???

Allahu Akhbar!!!

Sekarang..saya nekad..walau apa pun terjadi, saya akan bertahan, saya akan berusaha lillahi taala.. Bukan kerana awak, mereka atau sesiapa.. HANYA KERANA ALLAH...

I want to enjoy my PhD, its better to have a good quality rather than quantity kan??

Walaupun satu hari nanti, saya mungkin akan disaman..

Walaupun satu hari nanti, saya mungkin akan diberhentikan...

Saya YAKIN DAN PERCAYA bahawa perancangan Allah kepada saya adalah yang terbaik selama-lamanya... InsyaAllah... :)

Rezeki Allah kan ada dimana-mana??
(If they can threatened you with that sort of saman things, why not you try to go somewhere else?? This, I really mean this, if you don't treat me well, I won't stay with your organisation longer...)



From Birm, with Love,
Sufiah

No comments:

Post a Comment