About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Friday 15 January 2010

drama bersiri

to be honest, aku ni bukanlah penggemar drama2 bersiri, lebih2 lagi episod seminggu sekali..

sebabnya aku tak punya kesabaran yang tinggi tuk tunggu cite2 tu sume...busan2...

tapi bila dah takde keje nak buat ni, aku pun follow r cite2 bersiri ni....

dan aku xtau camne aku leh ade kesabaran yang tinggi nak tengok satu cite ni...nur kasih....

aduhai, cite ni sangat lembab aku rasa....bila tengok rasa geram, bilalah nak abes(tapi aku still tengok gak..kehkehkeh)


fizz fairuz berlakon baik, mmg btl2 nampak baik, tapi tiz zaqiah xnampak pn baik sebab macam terlampau lembik pulak diawal2 episod..tp bile dh klimaks, agak ok r jugak lakonannya...remy ishak macam nak kena penampar je awal2 tu...hohoho....

cite yang aku follow seterusnya adalah sumpah bunian...aku follow cite ni sebab macam cite2 faveret aku je(fantasy n fairy tales)...

tapi ye r, bila dah lama sangat, rasa geram gak lah...

lambat sangat nak abes...mane taknye, cite tak panjang tapi dibuat2 cam panjang...

setiap iklan, more or less about 5-10minutes...selang 10 minutes cite, iklan lagi....

adui!!!tv3 ni banyak sangat comercial break!!!!


nora danish nampak manis bertudung litup macam ni, tapi malangnya heronya tak hensem lak...huhuhu..n aksi menggedik elly mazlin memang menjadi r!!!


dan cite yang terakhir aku follow...nak tau pe??

mestilah cite yang menggantikan sumpah bunian-->nenek kebaya...

cite nenek kebaya ni ada unsur horror sikit...

ye r, orang zaman dahulukala y guna blackmagic n then datang nak revenge balik....

cite ni ok r nak tengok(sampai ibu pun taknak klua petang2 sebab nak tengok cite ni..hehehehe)

n aku yang tengah busy nak exam pun leh benti sekejap study semata2 nak tengok cite ni....


diana rafar berlakon sampai 3 watak-->shamsiah, intan sari n mak inang(inang sari)...n pakcik yang jadi hero ni ayah sara raisuddin..tengok r ade iraskan??(tang idung..hehehehe)

tapi yang tak bestnya cita ni, ada watak pemandu tuan adam(xingat wataknya nama pe, tapi shamsiah panggil ustaz), bagi aku memang tak layak pun nak dipanggil ustaz...

kenape??sebabnya dia baca Quran, tajwid tak betul...huhuhuhu....

ayat kursi pun dia baca tak betul, dah r konon2 nya mengajar shamsiah mengaji, tapi dia tegur tu pun tak betul....

adui..sepatutnya pengarah cite ni semaklah(or tasmik') bacaan si 'ustaz' tu...

kalau dah tajwid pun tak betul, gunalah suara orang lain..ye x??


tu je r, cite yang bersiri aku tgk..

sebenarnya kalau cite bersiri ni aku lebih gemar tengok cite y abes dalam 1 episod....

contohnya??keliwon, supernatural(suka cite2 horror ni), csi, merlin(cite fantasy pun aku suke..hehehe) etc.

tapi, tu lah bila dah tak de keje nak wat ni, layan je r cite2 ngarut yang lain...hohohoho...

lepas ni, ntah bila lagi aku nak ikuti cite2 bersiri ni....






No comments:

Post a Comment