About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Tuesday 12 January 2010

aku cukup berkira...

seorang sahabat pernah berkata, "jangan berkira dengan orang, nanti orang berkira dengan kita"

dan ada seorang ustazah pun kate benda y membawa maksud yang sama, "jgn berkira dengan orang, kalaulah Allah berkira dengan kita, mesti kita takkan dapat hidup bahagia macam sekarang"..

tapi situasi aku berbeza...serius!!aku xsuke nak berkira dengan orang, tp aku berkira dengan diri sendiri...

macam mana tu ye??hehehe..camni...

dlu, time belajar aku sangat berkira dengan 2 benda....masa aku spend kat umah n masa tdo...

setiap kali balik cuti aku akan kira dari form1 sampai sekarang bape lama aku spendkan masa kat umah berbanding tpt lain....

aku rasa dalam masa beberapa tahun tu aku hanya dok kat umah 3 tahun je(secara puratanya lah)...adui..sekejap sangat dok kat umah...

sebab tu lah bile ade kt umah ni aku xsuke sgt nk merayap...bila lagi nak menikmati saat2 indah kat umah kn??

n 2nd, masa tdo....tiap2 hri(time stdy dulu lah), aku akan kira bape jam aku tdo...

kalau x cukup, aku rase geram sangat ngan diri sndri...

tapi time awal sem final lah plg bez, pas aku benti keje, tiap2 hari aku tdo cepat..9pm-5am...

aftr solat isyak trs tdo, n kul 5 pg bgn wat thesis(ni masa awal2 lah)...

sampai ada sorang sahabat kata aku macam baby kena tdo awal...biarlah ape y dia nak kate..heheheh

tapi tu dulu..masa awal2 sem, bila dah nak dekat final, kehidupan porak peranda!!

malam xtdo, siapkan thesis...

memang haru-biru lah hidup time 2...

huhuhu..kenangan...disebabkan hidup y haru-biru tu lah aku dapat konvo..alhamdulillah...






No comments:

Post a Comment