About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Wednesday 15 April 2009

suami idaman....


pejam celik, saya dah nak masuk 22 tahun dah...satu angka yang besar gak 2...huuhuhuuhuuuhu...so, benda2 ni memang kena pikir gak lah walaupun saya tak nak...

ciri2 suami idaman saya:

1. boleh jadi imam untuk saya dan anak-anak nanti...

2. ilmu agamanya lebih tinggi daripada saya...

3. rupa paras tu tak penting sangat..yang penting sedap mata saya memandang..(walaupun org lain kata dia x hensem)

4. rajin...semestinya!!!sebab senang nanti kalau saya busy boleh gilir2 jaga anak....(n rajin lipat baju...sbb say xsuke lipat baju!!hohoho)

5. pendiam tapi tegas(ni kontra ngan saya)...tegas yang dimaksudkan kat sini bukanlah bermaksud nak ikut cakap dia je....tapi tegas ni bermaksud tegas mendidik kami semua ke jalan yang diredhai Allah....dan tegas bila nak buat keputusan....tak macam saya ni yang cepat cair kalau kawan2 pujuk...(dengan kata lain mudah terhasutlah..hohoho)

6. kehidupan dia stabil...bukanlah nak laki kaya, tapi cukuplah sekadar dia boleh menampung kami semua...dan memberikan kasih sayang yang secukupnya..

7. sayangkan keluarga...family 1st!!hehehehe( pernah dulu ternampak sorg mamat kt bustand, die cium n peluk ibu n adek pmpn die, rse cute sgt...walaupun laki 2 x r nsem mne pn)

8. nak suami yang dok johor je(dekat ngan umah lagi bagus)...hehehe...sebenarnya dulu teringin nak laki yang dok jauh2...tapi bila makin besar n tengok akak2 n abang2 semua dapat orang jauh2 so keinginan tu mati sendiri...ye lah kalau dok dekat, balik raya xde lah nak bergilir2 sangat...pagi balik umah dia, petang umah saya...next year switch...

9. dia dan keluarganya menerima saya dan keluarga seadanya dan kami pun menerima mereka seadanya...

10. tak hipokrit n x ego...memang r semua org de ego msg2 tp jangan lah ego sgt2..sampai salah sndr pn xnk ngaku!!n jgn r bermuke2, depan kite, die baik..tapi belakang kite cm hampeh!!!

hohohoho...demand betulkan saya ni??tapi takpe lah, ni cuma impian...kalau dapat...syukur Alhamdulillah....kalau tak dapat, redha je lah....sebab apa yang kita rasa baik untuk kita, tak semestinya baik untuk kite....Allah knows the best.......

hah, ada lagi 1..xnak husband yang merokok!!!sebab alergi asap ni....tapi kalau dapat gak harap2 dia tak merokok dekat ngan saya n anak2 lah.....

ciri2 suami idaman ni dah banyak yang berubah dr zmn sek..ye r, usia saya pun makin bertambh..so, pemikiran pn makin matang selari dengan pertambahan usia....xpe, yang penting jangan lupe doa...doa 2 kan senjata org muslim...

"Bila Allah Cepat Makbulkan Doamu, Maka Dia Menyayangimu, Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu, Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu"

No comments:

Post a Comment