About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Wednesday 17 April 2013

Dimana ada UJIAN, disitu ada KEKUATAN

"Betapa sayangnya Allah pada saya, setiap kali diduga, Dia akan sertakan kekuatan kepada diri ini.. Sila jangan jealous ye semua!!!"

Alhamdulillah, ujian datang lagi...

Ye, mulai saat dan ketika ini, saya akan berfikir secara positif..

Kerana sesungguhnya, apabila diri diuji, saya akan menjadi lebih kuat...

Yes, LEBIH KUAT!!!

Lihat, betapa sayangnya Allah pada saya!!  Sila jangan jealous lagi ye :p

Bila diuji dengan dugaan, saya segera menyemak semula amalan-amalan saya, adakah cukup dan berbaloi dengan apa yang Allah bagi selama ini??

Tengok, Allah sayang saya lagi, bila saya semakin jauh, Allah uji saya, supaya saya tak jauh ditelan arus dunia... Supaya saya tidak lalai dan leka, agar saya tidak jauh dari mengingati kekasih abadiku ini....ALHAMDULILLAH!!!! Oh, please, don't be jealous of me, okay!!! :)

Maka, sesungguhnya rugilah diri ini, kalau masih lagi tidak merasaikan kasih-sayang Allah itu!!!!

Allah!! Allah!! Allah!! Betapa aku cintakanMu, tapi apa ye, yang boleh dilakukan untuk menunjukkan kecintaanku kepadaMu...

Allah, diri sungguh malu... Mulut dan hati berkata dan bersaksi mencintaiMu, tetapi amalan ku, sangat jauh untuk menunjukkan kecintaanku itu....

Allah, beri aku kekuataan untuk mencintaiMu melebihi makhluk-makhluk ciptaan Mu....

Dan, aku percaya, UJIAN yang ENGKAU hadiahkan hanyalah secebis dugaan dan cabaran supaya aku menambah KEKUATAN untuk mencintaiMu, ya rabb.....

"Kerana Sesungguhnya, dimana ada UJIAN, disitulah terselitnya KEKUATAN....."

From Birm, with Love,
Sufiah


No comments:

Post a Comment