About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Monday 6 June 2011

adek2 PASUM

hari ni genap seminggu budak2 PASUM masuk..(budak2 matrik sekali la, since aku memang ada kat UM ni, so aku nampak budak2 PASUM je la...hehee)

bila tengok dorang semua, dengan baju kurung, wah!!rasa rindu KMPk....apa lah keadaan KMPk sekarang ye..still nampak baru macam 5 tahun yang lalu, or makin dimakan waktu??

rindunya kenangan!!tapi kenangan, tak semua manis2 belaka...bak kata diri sendiri kat fb minggu lepas,

semua dak PASUM ni aku tengok, fresh2 lagi...

agaknya, macam tu la aku tahun 2005 dulu ye...muka jernih je, suci...huhuhu....ye la, makin dewasa ni, makin banyak dosa terhimpun...sedar, tapi kenapa ye diri ni, tak jugak nak insaf2....muka pun makin hitam(ditambah dengan sunburn time fieldwork2...hohoho)...teringat sorang sahabat pernah cakap, "wei, hang bukan putih GILA ka time first year dulu??"..yeke??

huhuhu, tak sangka, fieldwork2 ni semua memang betul2 menghitamkan kulit aku...tak pela, demi sebuah cita2, akan kugagahi juga!!!!

berbalik kepada adik2 PASUM ni, tadi terserempak la dengan satu group dak PASUM ni...n dia terus tanya, "awak ni fizik ke??"....aku pun terus blurrr..."ke dak hayat??"..apa hayat,pe physic ni???oooooo..baru aku igt dak2 PASUM rupanya....

so, aku dengan malu2 kucing aku menjawab..."eh, tak lah, akak dah lama tinggalkan matrik...hihihi"...

so, dorang tanya lagi, "oo, degree ke??".....

"eh, takla...masters"...dengan ketawa sopan santun aku pun jawab......

"wah!!rajinnya akak!!!"...dorang macam teruja je....cewah!!!

sebelum aku sempat tanya, aku ni nampak muda ke...dorang dah tanya dulu, "umo berapa??"...

aku berfikir, nak jawab 23 ke 24??aku blm 24 lg, tp thn ni 24...jawab je la"24"...huhuhu....

"oh, dah boleh berumah tangga la ni ye"...dush..dush!!terkena aku sebijik!!!hambik!!!

adui, adek2..kadang-kadang umur ni, tak boleh tentukan kita dah bersedia ke belum ke arah tu...

bagi aku, kalau Allah dah permudahkan jalan tuk bertemu jodoh tu, maksudnya memang aku dah betul2 bersedia la ke arah tu semua...kalau belum, maksudnya diri ni belum bersedialah tu (walaupun kat mulut n kat hati kata dah bersedia)...

aku pernah dengar, dari ceramah ape ntah, tak ingat sangat..tapi ini tentang bersedia atau tidak....

dalam ceramah tu kata, kadang2 kita ni fikir kita dah bersedia, tapi rupa2nya belum...macam jugak orang yang dah kawen bertahun2 lamanya...tapi still tak de anak....usaha punya usaha, still tak de....sampai dah putus asa, dorang pun amik anak angkat..dan selang beberapa tahun kemudian, dorang lak dapat anak sendiri....sebab apa??sebab bila dorang ada anak angkat tu, maksudnya dorang barulah bersedia nak ada anak, barulah Allah kurniakan mereka anak....mm, logik jugak kan??

ye la, dalam kita tak sedar...kadang2 apa yang kita nak tu, bukan apa yang kita perlukan pun....n kadang2 apa yang kita nak tu, tak semestinya kita bersedia nak menanggung bebanan tu lagi...

Allah MAHA Adil....ditariknya sesuatu daripada kita, kemudian didatangkan sesuatu yang indah lain kepada kita....

maka, percaya lah dengan janji2 Allah ye....(^___^)

believe in Allah, because Allah knows best....




No comments:

Post a Comment