About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Thursday 31 December 2009

nostalgia lama

kemas2 blk abah, terjumpe kad raya yang abunda bg time dia kat US dulu...

n ade pesanan tuk semua adek2nye...n yang terakhir semestinya aku....

pesanan dia:
"opie, jgn merajuk2 ngan mak, tak baik....nanti abunda belikan minnie mouse..."

huhuhu...sedihnya...betapa manjanya aku masa kecik...

asyik merajuk je....

anak bongsulah katakan...

dan sekarang ni, ramai orang mula mengimbas kembali zaman kanak2 aku...

aku tak pastilah samaada aku yang terlebih concern or mmg dorang baru sedar yang aku dah besar...

sebab cam ramai pulak yang mengimbas zaman kanak2 aku yang penuh dengan suka-ceria(walaupun mengada2..hohoho)

tapi xpelah..itu semua dah ditinggalkan..aku kini bangun menjadi seorang anak yang lebih berdikari....

n tiba2 teringat masa kemas2 'locker' baju aku...

adui, banyak gile baju....rupe2nya baju2 sek pn ade lagi...daripada kain sekolah rendah yang warna merah 2 sampai lah baju biru laut time sek menengah..huhu

pastu aku pn test2 r skirt merah 2, ya Allah!!muat lagi,...tp singkat lah...

alah, time darjah6 pn ramai yang pakai skirt singkat...

bukan pe, malas nak beli baru..kena tunggu tailor yang sek pgl dtg baru leh wat skirt merah...(special skt, 'pengganas' r katekan..hohoho...kalau bdk2 biase, senang je..pakai kain biru pekat biase je)...

pastu de lak buku2 time sek menengah..buku2 note time nak pmr, buku2 conteng...adui, rindunya zaman 2(walaupun aku xsuke suasana zaman sek)...

n then, kemas lak almari buku kat bawah tv 2...

n kat situ jmpe lah pulak tie time sekolah rendah...so, pe lagi..test2 r ingat lagi ke x ikat tie(hoho...terror lagi ikat tie, sampai tie abang ipar aku pn-time die nak konvo, aku y ikatkan..kt leher aku r, pastu bg kat dia...)

bila kenang2 balik zaman yang kita tinggalkan, hati ni rase sakit sangat....sedih...

dan ada kenangan 2 kalau boleh aku nak lupakan terus....

tp bagus gak x lupe, atleast ingatan aku masih utuh lagi...;-)

biarlah kenangan tu pergi dan menjadi sejarah yang abadi...bye2 semua kenangan......


No comments:

Post a Comment