About Me

My photo
Selly Oak, Birmingham, West Midlands, United Kingdom
Just an ordinary woman who is struggling with life and study. Nothing much interesting. zufiaz87@gmail.com

Tuesday 29 December 2009

lelaki buaya or perempuan perasan???

aku terbaca thread ni kat iluvislam (dah pun dilocked disebabkan adanya sedikit perbalahan..huhu)

ok lah, for my opinion aku rase kedua-dua jantina ni ada kelebihan dan kelemahan masing2...

so, kelemahan lelaki ialah menggatal or bleh r nak cakap sebagai lelaki buaya...
dan kelemahan perempuan pulak cepat sangat perasan..(teringat pada seorang cikgu time kat maahad dulu, dia selalu pesan kat girls selalu2lah doa supaya tak cepat perasan)....

apa yang membuat kan aku berfikiran cam ni??k, let's us go through research that i've had made...hohoho....

for guys...lelaki buaya@menggatal.....
1st case...

satu hari kat kaki gunung ledang....my frens n i tggu lah bas nak balik(selepas berpicnic beramai2)...bas pulak x sampai2...so kami sume bet(btl ke ejanya??) r yang akan ada orang hon...masing2 dengan anggaran bilangan hon masing2....tapi rase nye semua nya tak mengena sebab kami estimated skt je orang akan hon kami..rupa2nya x kurang daripada 20 hon kami terima dan kebanyakannya lelaki....huhuhu....

2nd case...

kes kat kedai makan dulu yang aku pernah war-warkan dalam post2 yang lepas...huhuhu...dorang macam tak pernah nampak perempuan kluar ramai2..semua asyik menumpukan perhatian pada meja kami je...aishhh!!!ni dah lebih dah ni!!!macam r kami ni alien yang baru sampai ke bumi!!!huh!!!!

3rd case....

ni time bulan puase ri 2...tgh aku tunggu bas nak balik muo(my home sweet home), ade lah pulak dua orang mamat yang menggatal ni...takut btl!!die tegur aku...mula2 aku wat bodo je cm selalu..tp takut lak kalau dia wat pape lak kan?so, aku tgk r dia...ade ke patut dia tanya puase ke x??bengong!!!!ishk..kalu nak menggatal tulun r jangan ngan aku....lame gak aku terseksa masa wat2 pekak time 2 malaun 2 panggil!!n lastly, Thank God idea nak berpindah tempat datang..apasal lah aku xleh berfikir dengan normal dari awal lagi bagi menangkis serangan lelaki2 buaya@menggatal ni???!!!

for girls.....cepat perasan....

ni berdasarkan apa yang aku rasa lah...sebagai sorang perempuan, aku pun tak lepas dari sifat perasan ni..hohoho....

1st case...

kes kat kedai makan 2 mungkin bagi dorang xde pape pn..tapi bagi aku yang suka memandang sinis pada orang yang tak dikenali ni, benda remeh temeh macam ni leh jadi isu yang sangat besar...huhuhu...masa ni lah sifat mudah perasan aku terserlah..orang xde niat xbaik pun aku dah perasan yang dorang berniat buruk..huhuhuhu....

2nd case...

orang kata lelaki n perempuan takleh jadi bezfren..nak dijadikan cite, ade lah seorang kenalan ni yang berkawan rapat dengan sorang lelaki...mula2 kawan biasa..tapi dah lama2 asyik bermesej2 almost everyday...n atlast jatuh cintan lah perempuan tu pada laki 2...tapi si lelaki xde feeling pun....so, perempuan ni dah terperasan di atas setiap kebaikan yang laki 2 bagi...conclusion=xde istilah bezfren antara laki n pmpn...sebab mesti akan ada yang terperasan lebih(especially pmpn r...)

sebenarnya aku tak tau nak bagi contoh perempuan perasan camne...hohoho...sebab aku sendri perempuan kan...

so, pada aku sifat perasan aku ni lebih kepada perasan yang positif...

contohnya kalau laki dah tengok2 or tegur2 2 aku dah mula perasan r dorang nak menggatal...

so, aku akan berusaha menangkis serangan tersebut!!hohoho....

tapi kadang2 dorang bukan berniat jahat pun, may be nak tegur sebab something wrong somewhere kat aku...(pernah je jadi, aku nye ic terjatuh..pastu aku dengar mamat mane ntah panggil2, tp aku wat dekk je r...perasan betul!!hohoho)...

tapi de gak sesetengah perempuan yang perasan negatif...

ape yang aku maksudkan ialah bila somebody i mean guy saja kacau2 dorang(kita sedia maklum yang golongan laki ni memang suka test power) n dia layan...at last dia yang merana...huhuhu...

dalam soal ni tak leh nak salahkan sesapa...sebab dah lumrah memang lelaki suka nak menggatal dan perempuan mudah sangat perasan....

tapi semua ni sebenarnya boleh dikawal...

ape yang penting ialah letakkan akal di depan hati..sebab hati ni kadang2 mudah dicemari oleh nafsu..manakala akal sorang yang waras akan cuba berfikir sedalam-dalamnya sebelum nak lakukan sesuatu...

dan yang paling penting skali ialah kekuatan iman yang berada dalam jiwa kita...

No comments:

Post a Comment